Automaat spoelen

Automaat spoelen in 't Zand

Problemen met uw automaat of koppelomvormer?

Heeft u klachten over de automatische versnellingsbak in uw auto?

  • Schakelt de automatische versnellingsbak van uw auto moeizaam of weigert hij?
  • Slipt, schokt, stoot of ratelt de bak bij het schakelen?
  • Maakt de automaat lawaai?
  • Schommelt het toerental?
  • Verhoogd brandstofverbruik?

Dan kan het spoelen of flushen van de automaat de oplossing zijn! En voorkomt u onnodig hoge kosten voor een revisie van de automatische versnellingsbak.

Wanneer wordt het spoelen van de automaat geadviseerd?

Het spoelen van de automaat wordt iedere 60.000-80.000 km of elke 2-3 jaar geadviseerd. Dit is afhankelijk van het gebruik; het trekken van bijvoorbeeld een caravan of vlot rijgedrag veroorzaakt een hogere thermische belasting en heeft een negatieve invloed op de smering van de versnellingsbak.

De automaat van uw auto laten spoelen.

Voorkom problemen en onnodig hoge kosten.
Zo geregeld voor de autobezitter in 't Zand.

Wat is er meestal aan de hand

Door de werking van een automatische versnellingsbak ontstaat er vuil in de transmissie-olie. Het vuil hecht zich aan de transmissie componenten en veroorzaakt zo een slechter functioneren van of schade aan de versnellingsbak. De versnellingsbak gaat storingen vertonen en zal bovenstaande klachten vertonen.

Schakelklachten, veroorzaakt door vervuiling, kunnen eenvoudig worden verholpen. Ook wanneer er nog geen klachten zijn, is het zinvol om de automatische transmissie om de 60.000 tot 80.000 km of elke 2-3 jaar preventief te laten spoelen-flushen. Hiermee voorkomt u dure reparaties in de toekomst. Na het spoelen schakelt en functioneert de automatische transmissie in de meeste gevallen weer als nieuw!

Waarom bij Autoservice Peter Luik in 't Zand

Autoservice Peter Luik is de specialist in het spoelen of flushen van de automaat in 't Zand. Met onze moderne apparatuur en vakkundige werkwijze kunnen wij uw automatische versnellingsbak snel en voordelig herstellen, zodat hij weer moeiteloos schakelt en probleemloos functioneert.

Wat gaan we doen?

  • Bij het spoelen wordt eerst de automatische versnellingsbak op temperatuur gebracht rond de 75 graden.
  • Vervolgens wordt de machine op het systeem van de automatische versnellingsbak aangesloten.
  • Een reiniger is toegevoegd, deze reinigt het complete systeem van de automaat.
  • Hierna wordt er gespoeld en wordt de oude olie uit de transmissie gehaald en de nieuwe olie teruggeplaatst samen met een toevoeging die de nieuwe automaatolie beschermt. Het grootste verschil is dat bij het alleen vervangen van de olie enkele liters olie in de koppelomvormer en in de warmtewisselaar achterblijven. Dit is alleen te verwijderen door met behulp van een gepatenteerde machine de automaat door te spoelen met schone olie. Deze machine zorgt ervoor dat overal in de automaat, koppelomvormer en warmtewisselaar vervuilde olie wordt verwijderd en vervangen wordt door nieuwe olie.
  • Tot slot wordt het peil van de automaatolie gecontroleerd en met de aanwezige diagnose apparatuur wordt de versnellingsbak gereset.